გაკვეთილის გეგმა - VIII კლასი
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ორუცნობიან
განტოლებათა სისტემა.
|
სწავლების საფეხური
|
საბაზო,
VIII კლასი
|
მოსწავლეთა
პროფილი
|
30
მოსწავლე
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
მოსწავლეები
გამოიყენებენ წინარე ცოდნას ,კერძოდ ,გაიხსენებენ და გაიღრმავებენ ,წრფივ ორუცნობიან
განტოლებას ,ორუცნობიანი წრფივი განტოლების შესაბამისი გრაფიკული გამოსახულების აგებას.
ისწავლიან წრფივი ორუცნობიან განტოლებათა სისტემის გრაფიკულად ამოხსნას.
|
გაკვეთილის
მიზნები და შედეგები
|
მათ. VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის წრფივი
დამოკიდებულების ამოცნობა, გაანალიზება და გამოსახვა.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
მისთვის ნაცნობი
სიდიდეებისათვის ასახელებს სიდიდეებს შორის წრფივ დამოკიდებულებებს (მაგალითად, თანაბარი მოძრაობისას განვლილი მანძილის დამოკიდებულება დროზე);
·
განასხვავებს წრფივ და
არაწრფივ დამოკიდებულებებს მიუხედავად დამოკიდებულების გამოსახვის ხერხისა;
მსჯელობს წრფივ და არაწრფივ დამოკიდებულებებს შორის განსხვავებაზე;
·
სიტყვიერად ჩამოყალიბებულ დებულებას
სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებისა და მიმართების შესახებ გამოსახავს ალგებრულად;
ალგებრულად მოცემულ დამოკიდებულებას გამოსახავს გრაფიკულად, ცხრილით ან
აყალიბებს სიტყვიერად.
·
მათ. VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია განტოლებათა სისტემებისა
და უტოლობების გამოყენება პრობლემის გადაჭრისას.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ტექსტური
ამოცანის ამოსახსნელად ადგენს და ხსნის ორუცნობიან წრფივ განტოლებათა სისტემას; ახდენს
ამონახსნის ინტერპრეტაციას ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით;
·
ირჩევს ხერხს და
ხსნის ორუცნობიან წრფივ განტოლებათა სისტემას; ახდენს ამონახსნის სიმრავლურ და
გეომეტრიულ ინტერპრეტაციას;
·
ტექსტური
ამოცანების ამოხსნისას და რეალური ვითარების მოდელირებისას ადგენს და ხსნის
ერთუცნობიან წრფივ უტოლობებს; ახდენს ამონახსნის სიმრავლურ ინტერპრეტაციას.
|
წინასწარი ცოდნა
|
ორუცნობიანი
წრფივი განტოლება,წრფივი ორუცნობიანი განტოლების y=kx+b სახემდე მიყვანა და შესაბამისი
წრფის აგება.
|
შეფასების საგანი
და პროცედურები
|
შეფასდება
მოსწავლეთა თეორიული ცოდნა და პრაქტიკაში გამოყენება , წყვილებში მუშაობის უნარი,პრეზენტაცია.
გამოვიყენებ
როგორც განმსაზღვრელ ,ისე განმავითარებელ შეფასება.
|
სასწავლო მასალა
და ტექნიკური რესურსები
|
სასწავლო
სახელმძღვანელო,ავტორები: წილოსანი,ჯაფარიძე. საწერი საშუალებები,ლეპტოპი, პროექტორი,თაბახის
ფურცლები,სახაზავი,ფანქარი.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
შესავალი
და საშინაო დავალების ანალიზი (5-6წთ)
გონებრივი
იერიში
(3-4წთ)
ამოცანის
ამოხსნა კლასთან ერთად
ა)აღნიშვნების
შემოტანა,
ბ)პირობის
მიხედვით პირველი განტოლების შედგენა,
გ)მეორე
განტოლების შედგენა,
დ)განტოლებათა
ერთ სისტემაში გაერთიანება,
ე)თითოეული
განტოლების გრაფიკული გამოსახულების აგება (ელექტრონულად)
ვ)საერთო
ამონახსნის პოვნა .
(10წთ)
წყვილებში
მუშაობა ,დავალება
1)ააგეთ
განტოლებათა სისტემაში შემავალი თითოეული განტოლების გრაფიკი;
2)დაადგინეთ
რამდენი ამონახსენი აქვს სისიტემას;
3)გამოიტანეთ
შესაბამისი დასკვნა: რა შემთხვევაში ექნება განტოლებას ერთი,არც ერთი ან უამრავი
ამონახსენი. (12წთ)
პრეზენტაცია
(3x3=9წთ)
დავალების
ჩანიშვნა შესაბამისი ინსტრუქციით (2წთ)
შეფასება (2წთ)
|
გაკვეთილის გეგმა - X კლასი
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ამოცანები ალბათობის
თეორიიდან
|
სწავლების
საფეხური
|
მე -10 კლასი,საშუალო
საფეხური.
|
მოსწავლეთა
პროფილი
|
32 მოსწავლე,
ერთი სსსმ მოსწავლე.
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა
/აქტუალობა
|
წინა წელს ნასწავლი
ცნებების გახსენება და მათი მეშვეობით პრაქტიკული
ამოცანების ამოხსნა.
|
გაკვეთილის
მიზნები და შედეგები
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ფიზ.X.5 .მოსწავლეს შეუძლია ელექტრული და მაგნიტური
მოვლენების კვლევა.
|
წინასწარი
ცოდნა
|
ძირითადი ცნებები
და განმარტებები ალბათობათა თეორიიდან. A
და B ხდომილობების ჯამი. A და B ხდომილობების ნამრავლი,სხვაობა.ხდომილობათა
ჯამის ალბათობა.
|
შეფასების
საგანი და
პროცედურები
|
შეფასდება ზეპირი
პრეზენტაცია ,მსჯელობა.
გავაკეთებ განმავითარებელ
და განმსაზღვრელ შეფასებებს.
|
|
|
სასწავლო
მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სასწავლო სახელმძღვანელო
, საწერი საშუალებები , თაბახის ფურცელი,
კომპიუტერი,
პროექტორი.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
Ø პარაგრაფის დასაწყისში
მოცემული ამოცანის დასმა.
Ø ფრონტალური
კითხვები:
Ø რა
არის ხდომილობათა სივრცე?
Ø რა
არის ხელშემწყობი ხდომილობა?
Ø გავახსენო
მოსწავლეებს ალბათობის განმარტება და შესაძლო შემთხვევების დათვლა. (მაგ. რამდენი
5- ნიშნა რიცხვი შეიძლება შევადგინოთ ციფრებით 2,3,4). 5 წთ
Ø ფიზიკის
მასწავლებელი გაახსენებს (ვირტუალური ლაბორატორიის მეშვეობით)მოსწავლეებს მიმდევრობით
და პარალელურ შეერთებას, მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით ჩამოაყალიბებენ ,თუ
რა შემთხვევაში შეიძლება გადიოდეს დენი რომელიღაც წერტილიდან რომელიმე წერტილამდე.
(10წთ)
Ø შემდეგ
მოსწავლეები პასუხობენ პარაგრაფში მოცემულ ინდივიდუალურ შეკითხვებს,რითაც ფაქტიურად
პასუხობენ ამოცანა 1-ს. (5წთ)
Ø წყვილებში
ვანაწილებ პარაგრაფში მოცემულ სამუშაოს ა,ბ,გ და დ) შემთხვევებს და ვაძლევ დროს საფიქრელად.(5წთ)
Ø ამოხსნილი
ამოცანების პრეზენტაცია.(10წთ)
Ø საშინაო
დავალების ჩანიშვნა(2წთ)
Ø შეფასება(3წთ)
|
გამარჯობათ, მაინტერესებს, რომ ეს გაკვეთილის გეგმა რომელი წიგნის მიხედვით გააკეთეთ? ვეფხვაძეს?
ReplyDelete