პროექტის
სახელწოდება:
|
ოქროს
კვეთა
|
პროექტის
ხელმძღვანელი (მასწავლებელი):
|
რუსუდან
იმნაძე
|
ხელმძღვანელის
ელ.ფოსტა:
|
ruso.imnadze@gmail.com
|
პროექტის
ვებ- გვერდი/ბლოგი:
|
http://imnadzemathematika.blogspot.com/
|
პროექტის
მთავარი იდეა:
|
ოქროს კვეთა (ოქროს პროპორცია, ოქროს შუალედი) — ჰარმონიული გაყოფა მთელისა ისეთ ორ არატოლ ნაწილად, როდესაც მცირე ნაწილი ისე შეეფარდება დიდს, როგორც დიდი მთელს და პირიქით, მთელი ისე შეეფარდება დიდს, როგორც დიდი მცირეს
|
პროექტის
აქტუალობა:
|
ოქროს კვეთა ლიტერატურასა და მუსიკაში,
ოქროს კვეთა ხელოვნებაში,
ოქროს კვეთა არქიტექრურაში,
ბუნებისა და მათემატიკის ჰარმონია…
|
პროექტის
მიზნები:
|
პროპორციის,
კერძოდ ოქროს კვეთის პროექტით სწავლება, რაც დაეხმარება მოსწავლეებს ოქროს კვეთის
გააზრებაში.ოქროს კვეთის მაგალითები სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინაში.
|
მონაწილეთა
ასაკი:
|
VIII
კლასი
|
ქართული
ენა და ლიტერატურა, ხელოვნება, ბიოლოგია.
მათ. VIII.9. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურისა და მისი ელემენტების
ზომების მოძებნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს ფიგურათა თვისებებს და ტოლი ფიგურების შესაბამისი ელემენტების
შედარების მეთოდს ფიგურის ელემენტის უცნობი ზომის მოსაძებნად;
·
იყენებს დეკარტეს
კოორდინატებს ფიგურის ან მისი ელემენტის უცნობი ზომის მოსაძებნად;
·
პოულობს ფიგურის
ფართობს მარტივ ფიგურებად დაყოფის ან მარტივ ფიგურამდე შევსების ხერხით;
·
იყენებს მოცულობის ადიციურობას არაგადამფარავი ფიგურების კომბინაციით
მიღებული ფიგურების მოცულობების შესადარებლად/მოსაძებნად.
ქართ. VIII. 5. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს,
გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები (მხატვრული და არამხატვრული), რომლებიც შეიცავენ
გარკვეულ თვალსაზრისს ან მსჯელობას კონკრეტულ
საკითხებზე.
ს.გ.VIII.13.
მოსწავლე
იკვლევს, რა როლს ასრულებს ხელოვნება საზოგადოების ცხოვრებაში.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მოიძიებს ინფორმაციას რამდენიმე ცნობილ კულტურულ ძეგლზე
და მსჯელობს მათი გავლენის შესახებ საზოგადოებრივ ცხოვრებაზე (მაგ. ეიფელის
კოშკი, ნუი-იორკის სავაჭრო ცენტრი,
თავისუფლების ქანდაკება და ა.შ.);
·
მოიძიებს ინფორმაციას სხვადასხვა ქვეყნის ლანდშაფტური
დიზაინის ცნობილ ნიმუშებზე და აცნობს თანაკლასელებს;
·
მოიძიებს მასალას რომელიმე ცნობილი შემოქმედის
ცხოვრებასთან ან მის კონკრეტულ ნაწარმოებებთან დაკავშირებით და მსჯელობს, რა
გავლენა იქონია საზოგადოების ცხოვრებაზე.
|
|
მოსალოდნელი
შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას:
|
ოქროს
კვეთის მაგალითები :ლიტერატურაში,კერძოდ ვეფხისტყაოსანში,ხელოვნებაში-ლეონარდო და
ვინჩის ნახატებში,არქიტექტურაში- ჯვრის მონასტერი,ბუნებაში - ყვავილებზე,ფოთლებზე
დაკვირვება,სადაც გამოიკვეთება ოქროს კვეთის პრინციპი.
|
პროექტისათვის
საჭირო ძირითადი რესურსები:
|
კომპიუტერი,პროექტორი,ინტერნეტი,ფოტო
აპარატი.
|
პროექტის
მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):
|
1)
დაგეგმვა- კერძოდ მოსწავლეთა დაყოფა ჯგუფებად
საგნების მიხედვით
I –ოქროს კვეთა
ვეფხისტყაოსანში;
II-ოქროს კვეთა
მუსიკაში და
ხელოვნებაში;
III-ოქროს კვეთა
არქიტექტურაში;
IV-ოქროს კვეთა
ბუნებაში
(1 კვირა)
2)I ჯგუფის მიერ
ინფორმაციის ,ფოტოების მოძიება
II---------------------------------------------------------
III---------------------------------------------------------
IV---------------------------------------------------------- (2 კვირა)
3)მოძიებული
მასალის შეჯამება / შეფასება.
(2 კვირა)
4)პრეზენტაცია /p.p
(1)
5)შეჯამება
|
ვადები/ხანგრძლივობა:
|
1,5-2
თვე.
|
პროექტი
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment